Ծրագիրը նախատեսված է միջին մասնագիտական կրթական ծրագրի հիմնական կրթության առաջին կուրսերի համար
ՆԵՐԱԾՈՒԹՅՈՒՆ
Ծրագիրը նախատեսված է «Մխիթար Սեբաստացի» կրթահամալիրի Քոլեջի հիմնական կրթության առաջին կուրսի ուսանողների համար։
Ծրագրի նպատակն է․
- ապահովել բնության և կենդանի օրգանիզմների մասին սովորողների գիտելիքների ձեռքբերումը, դրանց ճանաչողության մեթոդների տիրապետումը, հմտությունների և կարողությունների, ինչպես նաև արժեքային համակարգի ձևավորումը:
- կենսաբանական հասկացությունների ողջ համակարգի յուրացմանը կազմավորվածության տարբեր մակարդակների կենսաբանական համակարգերի միջև կապերի և փոխազդեցությունների բացահայտում։
- բնության մեջ և լաբորատոր պայմաններում դիտարկել, նկարագրել, համեմատել, համադրել բնական օբյեկտները և եզրահանգումներ կատարել
- Ճամփորդությունների ժամանակ միջավայրում ճիշտ կողմնորոշվել
- Կենդանի բնության և կենդանիների մասին խնամքով վերաբերվելու հատկության ձևավորում
- Աղբի վերամշակման հիմնախնդիրների ուսունասիրություն և լուծումներ առաջ բերելու կարողություններ
- Բնապահպանական ոլորտում ակտիվ կազմակերպությունների և անհատների հետ համագործակցելու կարողությունների ձևավորում
- անհատական և խմբային, ինքնուրույն և համագործակցված աշխատանքների մեջ անկաշկանդ ներառում։
- Սվորողի ինքնակազմակերպվելու կարողություն
ԾՐԱԳՐԻ ԲՈՎԱՆԴԱԿՈՒԹՅԱՆ ՆԿԱՐԱԳՐՈՒԹՅՈՒՆ
- Կենսաբանանության դասընթացի ուսումնասիրության պարտադիր պայման է նաև կենսաբանական խնդիրների լուծման մեթոդիկայի յուրացումը
- Մասնագիտական ճիշտ կողմնորոշման համար խիստ անհրաժեշտ են նաև ուսումնական ճամփորդությունները, կիրառական կեսաբանության հիմնարկների հետ ծանոթանալու համար
- բացի առարկայական ծրագրի յուրացումից, ուսումնասիրությունից, Քոլեջի սովորողները պարտավոր են ծանոթանալու, իրենց մակարդակին համապատասխան, կեսաբանության նոր ուղղությունների, հայտնագործությունների հետ և նոր , առայժմ մշակման փուլում գտնվող, տեսություններին:
- Այս ամենը՝
- հետազոտություններ
- փորձեր
- ուսումնական նյութերի ստեղծում
- Քոլեջի կայքում նյութերի տեղադրում
- ուսումնական ճամփորդությունների վերլուծումը
- Հանրապետության այլ դրոցներում այլընտրաքային ուսուցումը տարածելու փորձը
- Համագործակցություն բնապահպանության բնագավառում ակտիվ անհատների և կազմակերպությունների հետ․
- ուսուցման արդյունավետ մեթոդներից է նաև նախագծային ուսուցումը,որը հիմնված է առարկայական ծրագրերի վրա,կազմված է հաշվի առնելով տվյալ խնդրի արդիականությունը:
- նախագծերը կարող են լինել տեղեկատվական, փորձարարական, միջառարկայական և այլն
- ամեն աշակերտ ընտրում է այն նախագիծը, որը առավել հետաքրքիր և հոգեհարազատ է համարում, հաշվի առնելով նաև դասավադողի խորհուրդները
- նախագծային աշխատանքների վերջնական արդյունքները նույնպես տեղադրվում են բլոգներում
- բնական օբյեկտները և եզրահանգումներ կատարել
- պլանավորել և իրականացնել փորձեր, գրանցել դիտարկումները, դրանք համակարգել աղյուսակների, գրաֆիկների, գծապատկերների տեսքով, մեկնաբանել ստացված արդյունքները,
- գիտակցել տարբեր բնույթի հիմնախնդիրների կարևորությունը, տեսնել էկոլոգիակսն խնդիրների օրինակները Հայաստանում:
- կարծիք հայտնի այս կամ երևույթի մասին, փաստերով հիմնավորելով այն
- բնագիտական հիմնախնդիրների վերաբերյալ գիտահանրամատչելի գրականությունից, տեխեկատվական տեխնոլոգիաներից օգտվել
- խմբում աշխատել և համագործակցել
- սեփական առողջության մասին հոգ տանել
- պատասխանատվություն կրել բնության նկատմամբ և սեփական արարքների նկատմամբ,մերժի բնության նկատմամբ սպառոխական վերաբերմունքը:
Ուսումնական գործունեության տեսակներն առարկայի ուսուցման ընթացքում․
Կախված դասի թեմայից,առկա հնարավորություններից կարող է ընտրվել ուսումնական գործունեության հետևյալ տեսակները.
- նոր նյութի բացատրում, լուսաբանում, հմտությունների, ունակությունների և կարոխությունների հայտորոշիչ, ընթացիկ և ամփոփիչ ստուգումներ, գիտելիքների ամրապնդում, առաջադրանքների նախապատրաստում,
- լաբորատոր և գործնական աշխատանքներ, կենդանի օրգանիզմների նկարագրում, դիտարկում, չափում, սարքերի օգտագործում, հետազոտությունների և դրանց արդյունքների նկարագրում, մանրապատրաստուկների պատրաստում, մանրադիտակով դիտում և նկարագրում, փորձերի պլանավորում և իրականացում
- էքսկուրսիաներ դեպի կենդանաբանական այգի, բուսաբանական այգի, սելեկցիոնկայան, գիտահետազոտական ինստիտուտ, արգելոցներ
- աշխատանք դպրոցի բակային տարածքներում
- սենյակային բույսերի խնամում
- նոր տեխնոլոգիաների , համակարգչային ծրագրերի օգտագործում,
- նկարների, ֆիլմերի ցուցադրում և քննարկում
- վիկտորինաների, խաղերի, մրցույթների, բանավեճերի, հանդեսների անցկացում,
- :
ԹԵՄԱՆԵՐ
- Կենդանի համակարգերի կազմավորվածության ընդհանուր
օրինաչափություններ
Թեմա 1. Կենդանի նյութի քիմիական կազմավորվածությունը(3 ժամ)
Կենդանի օրգանիզմների բաղադրության մեջ մտնող անօրգանական տարրերի և միացությունները: Օրգանական նյութեր. կենսաբանական պոլիմերներ: Սպիտակուցներ, դրանց հատկությունները և ֆունկցիաները: Ածխաջրեր, ճարպեր, լիպիդներ, դրանց բազմազանությունը և ֆունկցիաները: Նուկլեինաթթուներ և դրանց ֆունկցիաները:
Կրթական հիմնական խնդիրները.
հիմնավորել բնության միասնության մասին գաղափարը,
ձևավորել գիտելիքներ կենսաբանական պոլիմերների, նրանց հատկությունների և ֆունկցիաների մասին:
Լաբորատոր և գործնական աշխատանքներ.
Սպիտակուցների, ածխաջրերի, ճարպերի ֆիզիկական հատկությունների որոշում, միա-երկ- և բազմաշաքարների ֆիզիկական հատկությունների տարբերությունները: Սպիտակուցների և ածխաջրերի քանակական որոշումը:
Թեմա 2. Նյութերի փոխանակությունը և էներգիայի փոխակերպումները
Նյութերի փոխանակությունը և էներգիայի փոխակերպումը բջջում: Պլաստիկ փոխանակություն: Սպիտակուցի կենսասինթեզ: Էներգիայի փոխանակություն: Ավտոտրոֆ օրգանիզմների. ֆոտոսինթեզ, քեմոսինթեզ: Հետերոտրոֆ օրգանիզմներ:
Կրթական հիմնական խնդիրները.
խորացնել կենդանի համակարգերում տեղի ունեցող նյութերի փոխանակության և էներգիայի փոխակերպումների մասին ունեցած գիտելիքները,
ձևավորել սպիտակուցի կենսասինթեզը և ֆոտոսինթեզը հասկանալու կարողություն,
ծանոթացնել էներգիական փոխանակության փուլերի հետ,
զարգացնել ավտոտրոֆ և հետերոտրոֆ օրգանիզմների առանձնահատկությունների մասին ունեցած գիտելիքները:
Թեմային ուսումնասիրությունը սովորողների հնարավորություն է ընձեռնելու.
իմանալ կենդանի օրգանիզմների նյութափոխանակության, նյութափոխանակության ավտոտրոֆ և հետերոտրոֆ տիպերի մասին,
ծանոթ լինել սպիտակուցի կենսասինթեզին,
իմանալ ֆոտոսինթեզի, էներգիական փոխանակության փուլերը,
կարողանալ նկարագրելտարբեր կենդանի օրգանիզմների գրգռականության ձևերը:
Լաբորատոր և գործնական աշխատանքներ.
Բջջի պատրաստի մանրապատրաստուկների դիտում և նկարագրում, ցուցապաստառների,մոդելների վրա նշել բջջի օրգանոիդները և բնութագրել դրանց ֆունկցիաները: Ռեֆերատային ուսուցում: Թեստային աշխատանք:
Թեմա 3. բջջային կազմավորվածության ընդհանուր սկզբունքները
Բջիջը որպես կենդանի օրգանիզմների կառուցվածքային և գոռծառական միավոր: Նախակորիզավոր բջիջ: Կորիզավոր բջջի կառուցվածքը: Բջջաթաղանթ, բջջային մեմբրաններ: Ցիտոպլազման և բջջի հիմնական օրգանոիդները: Կորիզի կառուցվածքը և գոռծառույթները:
Քրոմոսոմների կառուցվածքը: Բջջի բաժանումը` միտոզ: Օրգանիզմների կառուցվածքի բջջային տեսությունը:
Կրթական հիմնական խնդիրները.
Խորացնել գիտելիքները բջջի որպես կենդանի օրգանիզմների կառուցվածքային միավորի մասին,
ծանոթացնել օրգանիզմների կառուցվածքային բջջային տեսությանը,
ձևավորել գիտելիքներ բջջի ցիտոպլազմային, հիմնական օրգանոիդների, կորիզի և քրոմոսոմների պրոկարիոտիկ բջիջների մասին,
ծանոթացնել էուկարիոտիկ բջջի բաժանման` միտոզի հետ,
ձևավորել բակտերիաների նշանակությունը մեկնաբանելու կարողություն, առօրյա կյանքում հանդիպող բակտերիաների կողմից հարուցվող հիվանդություններից պաշտպանվելու ունակություն:
Թեմային ուսումնասիրությունը սովորողների հնարավորություն է ընձեռնելու.
Իմանալ բջջի հիմնական բաղադրամասերը, կորիզի կառուցվածքն ու ֆունկցիաները,
կարողանալ նկարագրել միտոզի փուլերը ու ծանոթ լինել միտոզի կենսաբանական նշանակությանը,
իմանալ պրոկարիոտիկ բջիջների և կյանքի ոչ բջջային ձևերի` վիրուսների մասին,
կարողանալ բերել պրոկարիոտիկ բջիջների օրինակներ և նշել նրանց դերը բնության մեջ ու մարդու կյանքում:
Լաբորատոր և գործնական աշխատանքներ.
Բջջի պատրաստի մանրապատրաստուկների դիտում և նկարագրում,
Կաթնաթթվային բակտերիաներով կատարել փորձեր:
Թեստային աշխատանք:
Թեմա 4. Օրգանիզմների բազմացումն ու անհատական զարգացումը
Օրգանիզմների բազմացման ձևերը: Բույսերի և կենդանիների անսեռ բազմացումը: Բույսերի և կենդանիների սեռական բազմացումը: Սեռական բջջիջների առաջացումը, մեյոզ: Բեղմնավորում:
Օրգանիզմների անհատական զարգացումը: Սաղմնային զարգացման շրջան, հետսաղմնային զարգացման շրջան: Միջավայրի գործոնների ազդեցությունը օրգանիզմների զարգացման վրա:
Կրթական հիմնական խնդիրները.
Խորացնել սովորողների գիտելիքները օրգանիզմների բազմացման ձևերի անհատական զարգացման սաղմնային և հետսաղմնային շրջանների մասին,
տալ նախնական տեղեկություններ մեյոզի մասին,
ձևավորել միտոզիև մեյոզի արդյունքները համեմատելու, անսեռ և սեռակիան բազմացման նշանակությունը բացատրելու կարողություն
ձևավորել արտաքին միջավայրի ազդեցությունն օրգանիզմի զարգացման վրա ունեցած ազդեցությունը պարզաբանելու կարողություն:
Թեմային ուսումնասիրությունը սովորողների հնարավորություն է ընձեռնելու.
Իմանալօրգանիզմների բազմացման ձևերը,
կարողանալ համեմատելմիտոզի և մեյոզի արդյունքները, բացատրել անսեռ և սեռտական բազմացման նշանակությունը,
իմանալ օրգանիզմի անհատական զարգացմանսաղմնայինև հետսաղմնային շրջանների մասին,
ծանոթ լինել միջավայրի գործոնների ազդեցությանն օրգանիզմների զարգացման վրա:
Թեմա 5. Ժառանգականություն և փոփոխականություն
Հատկանիշների ժառանգման օրինաչափություններ
- Գենետիկայի հիմնական հասկացությունները: Գ.Մենդելի հատկանիշների ժառանգման ուսումնասիրման հիբրիդոլոգիական մեթոդը:
- Միահիբրիդ խաչասերում:
- Մենդելի առաջին օրենքը(հիբրիդային առաջին սերնդի միակերպության կամ դոմինանտության օրենքը):
- Մենդելի երկրորդ օրենքը, դոմինանտ և ռեցեսիվ հատկանիշներ, ոչ լրիվ դոմինանտություն, հոմոզիգոտ և հետերոզիգոտ օրգանիզմներ, գենոտիպ և ֆենոտիպ:
- Գամետների մաքրության օրենքը:
- Սեռի գենետիկա:
- Սեռի հետ շղթայակցված հատկանիշների ժառանգում:
- Ժառանգական հիվանդություններ:
Թեմա 6. Փոփոխականություն օրինաչափություններ
- Ժառանգական փոփոխականություն. մուտացիա, մուտացիաների պատճառները և հաճախականությունը, մուտածին գործոններ, մուտացիաների նշանակությունն օրգանիզմների կենսունակության համար:
- Ոչ ժառանգական (ֆենոտիպային) փոփոխականություն: Շրջակամիջավայրի դերը հատկությունների և հատկանիշների զարգացման և դրսևորման վրա:
Թեմա 7. Բույսերի, կենդանիների և միկրոօրգանիզմների սելեկցիա
- Բույսերի, կենդանիների և միկրոօրգանիզմների սելեկցիա:
- Բույսերի և կենդանիների սելեկցիայի մեթոդները:
Կրթական հիմնական խնդիրները.
- Ծանոթացնել գենետիկայի հիմնական հասկացությունների հետ,
- ձևավորել պատկերացումներ ժառանգականության նյութական հիմքերի և ժառանգականությանփոխանցման ուղիների մասին,
- ծանոթացնել գենետիկայի ուսումնասիրման տեսական և գործնականմեթոդներին,
- ձևավորել մարդու առողջության վրա մուտածին գործոնների ունեցած բացասական ազդեցության հետևանքները բացատրելու կարողություն,
- ձևավորել մարդու առողջութևան վրա շրջակա միջավայրի աղտոտվածության և վնասակար սովորություննե և ունեցած բացասական հետրանքները տեսնելու և բացատրելու կարողություն,
- ծանոթացնել բույսերի, կենդանիրների և միկրոօրգանիզմների սելեկցիայի հետ,
- զարգացնել խնդիրներ լուծելու կարողություն:
Թեմային ուսումնասիրությունը սովորողների հնարավորություն է ընձեռնելու.
- Իմանալ Գ.Մենդելի կողմից բացահայտված հատկանիշների ժառանգման օրինաչափությունները,
- Կարողանա սահմանեոլ <<ժառանգականություն>>, <<փոթոխականություն>>, <<մուտացիա>>, <<ֆենոտիպ>>, <<գենոտիպ>>, <<հիբրիդ>> հասկացությունները
- Իմանալ ժառանգական փոփոխականության ձևերի և ոչ ժառանգական փոփոխականության մասին
- Կարողանալ լուծել գենետիկական խնդիրներ
- Իմանալ ժառանգական հիվանդությունները և դրանց առաջացման պատճառները
- Իմանալ օրգանիզմների սելեկցիայի մասին
Լաբորատոր և գործնական աշխատանքներ.
- Գենետիկական խնդիրների լուծում, շրջակա միջավայրում մուտածին աղբյուրների բացահայտում, սենյակային բույսերի վրա փոփոխականության փորձերի անցկացում:
- ՏՀՏ-ի կիրառում.
- Ժառանգաբար փոխանցվող հիվանդությունների մասին տեղեկությունների հավաքում:
- Ուսումնափորձարարական հոխամասում բույսերի խաչասերման արդյունքների ուսումնասիություն:
Թեմա 8. Օրգանական աշխարհի զարգացման ընդհանուր
օրինաչափությունները
- Էվոլյուցիայի գործոնները: Պոպուլիացիան որպես էվոլյուցիայի միավոր: Գենետիկական փոփոխությունները բնական պոպուլյացիաներում: Բնական
- ընտրությունը որպես Էվոլյուցիայի շարժիչ ուժ: Օրգանիզմների հարմարվածությունը:
Թեմա 9. Կյանքի ծագումը և զարգացումը երկրի վրա
- Կյանքի ծագման մասին ժամանակակից պատկերացումները:
- Կյանքի զարգացման սկզբնական փուլերը:
- Կյանքի զարգացումը երկրի վրա:
Բազմաբջիջ օրգանիզմների զարգացման էվոլյուցիա:
Մարդու ծագման մասին տարբեր հայացքների զարգացումը:
Կրթական հիմնական խնդիրները.
• ծանոթացնել կենդանի օրգանիզմների էվոլյուցիայի, Դարվինի էվոլյուցիոն
տեսության, էվոլյուցիայի շարժիչ ուժերի մասին պատկերացումներին,
• գիտելիքներ հաղորդել տեսակի, նրա չափանիշների, պոպուլյացիայի, միկրո և
մակրոէվոլյուցիայի վերաբերյալ,
• ծանոթացնել կյանքի ծագման սկզբնական փուլերի և երկրի վրա կյանքի
զարգացման հետ,
• ձևավորել պատկերացումներ օրգանական աշխարհի միասնական ծագման
վերաբերյալ,
• ձևավորել պատկերացումներ մարդու ծագման և էվոլյուցիայի վերաբերյալ :
Լաբորատոր և գործնական աշխատանքներ.
Տեսակի առանձնյակների նկարագրում ըստ մորֆոլոգիական չափանիշների,
նույն տեսակին պատկանող առանձնյակների փոփոխականության ուսումնասիրում :
Թեստային աշխատանք
Թեմա 10. Երկրի վրա կյանքի կազմավորվածության սկզբունքները
- Գաղափար կենսոլորտի մասին:
- Կենսոլորտի կառուցվածքն ու ֆունկցիաները:
- Կենսոլորտի բաղադրիչները, կենդանի նյութ:
- Նյութերի շրջապտույտը բնության մեջ:
Կրթական հիմնական խնդիրները
• ձևավորել գիտելիքներ կենսոլորտի մասին, որպես գլոբալ էկոհամակարգի,,
• ծանոթացնել կենսոլորտի բաղադրամասերին, մեկնաբանել կենդանի նյութի
դերը կենսոլորտում:
Թեմա 11.Օրգանիզմի և կենսամիջավայրի փոխհարաբերությունները
- Էկոլոգիան որպես գիտություն:
- Կենդանի օրգանիզմների բնական համակեցություններ:
- Կենսացենոզներ, դրանց տեսակային բազմազանությունը:
- Կենսաերկրացենոզներ, դրանց բաղադրիչները: Միջավայրի ոչ կենսական գործոնների (ջերմություն, լույս, խոնավություն և այլն )
- նշանակությունը կենդանի օրգանիզմների կենսագործունեության համար:
- Միջավայրի կենսական գործոնները: Սնման շղթաներ:
- Էներգիայի, կենսազանգվածի և թվաքանակի էկոլոգիական բուրգ:
- Օրգանիզմների միջև գոյություն ունեցող փոխհարաբերությունների ձևերը:
Կրթական հիմնական խնդիրները.
ձևավորել էկոլոգիական գիտելիքներ, ձևավորել էկոլոգիական գիտելիքներ,
• ձևավորել միջավայրի ոչ կենսական և կենսական գործոնների ազդե ձևավորել միջավայրի ոչ կենսական և կենսական գործոնների ազդեցությունը օրգանիզմների կենսագործունեության վրա հասկանալու կարողություն,
• ներկայացնել օրգանիզմների միջև գոյություն ունեցող փոխհարաբերությունների ձևերը:
Գործնական աշխատանքներ.
սննդային շղթայի և թվաքանակի էկոլոգիական բուրգի վերաբերյալ խնդիրների լուծում :
Թեմա 12. Բնության պահպանություն
- Բնական պաշարներ և դրանց օգտագործումը:
- Մարդու տնտեսական գործունեության հետևանքով առաջացած բնապահպանական հիմնախնդիրներ:
- Բնության պահպանում և արդյունավետ բնօգտագործում:
- Բնական ռեսուրսների պահպանությունը, որպես բնության կայուն զարգացման հիմք: Բնության պահպանման օրենսդրական հիմքերը:
Կրթական հիմնական խնդիրները.
• ամբողջացնել սովորողների գիտելիքները մարդու և բնության փոխհարաբերությունների վերաբերյալ,
• ծանոթացնել էկոլոգիական հիմնախնդիրներին և արդյունավետ բնօգտագործման սկզբունքներին,
• ձևավորել բնական ռեսուրսների պահպանման անհրաժեշտությունը կարևորելու ունակություն
Լաբորատոր և գործնական աշխատանքներ.
- օդի (փոշիով), ձյան աղտոտման գնահատում, մարդածին գործոնների ազդեցությունը
- հողում բնակվող կենդանի օրգանիզմների վրա (տարբեր վայրերից վերցված հողի
- նմուշների ուսումնասիրում),
- խմելու ջրի մաքրության որոշում :
- էկոլոգիական հիմնախնդիրների, արդյունավետ բնօգտագործման, աղբի
- կենսաբանական վերամշակման վերաբերյալ տեսաֆիլմեր:
ԿԵՆՍԱԲԱՆՈՒԹՅԱՆ ԱՌԱՐԿԱՅԻ ՀԱՄԱՐ ԱՆՀՐԱԺԵՇՏ
ՏԵԽՆԻԿԱԿԱՆ ԵՎ ԼԱԲՈՐԱՏՈՐ ՊԱՅՄԱՆՆԵՐ
- Կենսաբանական լաբորատորիա․ լաբորատորիան պետք է լինի լուսավոր մանրադիտակային աշխատանքների համար, բույսերով հագեցած ,որոնք ուսումնասիրության առարկա լինելուց բացի ,ստեղծում են բարենպաստ պայմաններ
- էլեկտրոնային գրատախտակ կամ հեռուստացույց, համակարգիչ, համացանց
- Անհատական համակարգիչներ ուսանողների համար
- Մուլյաժներ, որոնք իրենց մեջ ներառում են՝ մարդու ընդհանուր ներքին կառուցվածքը, առանձին օրգանների մուլյաժներ՝ սիրտ, թոքեր, աչք, ականջ, կոկորդ, երիկամ, ատամներ, ուղեղ, ընդհանուր կմախքներ, առանձին հոդեր:
- Մանրադիտակներ
- Կենսաբանության դասագրքերը, լրացուցիչ գրականությունը
- Փորձարարական-հետազոտական աշխատանքների համար անհրաժեշտ են քիմիական նյութեր, ապակե կոլբաներ և փորձանոթներ, էքսիկատորներ,բաժակներ, ֆերմենտներ, կշեռքներ, ուլտրամանուշակագույն լամպեր,տերմոստատներ
ԳՆԱՀԱՏՈՒՄ
Կենսաբանության ուսուցման ընթացքում ուսանողների գիտելիքների և կարողությունների գնահատումն ունի իր յուրահատկությունները: Հատուկ ուշադրություն է դարձվում սովորողների կողմից կենսաբանական հասկացությունների ողջ համակարգի յուրացմանը կազմավորվածության տարբեր մակարդակների կենսաբանական համակարգերի միջև կապերի և փոխազդեցությունների բացահայտմանը:
Գնահատմամբ պարզվում է ուսումնական գործնթացի որակը և ուսուցման արդյունքները: Գնահատմամբ բացահայտվում է սովորողների գիտելիքների մակարդակը ու որակը:
1. Գիտելիքները
2. Մասնակցությունը լաբորատոր աշխատանքներին
3. Ստացված գիտելիքների կիրառումը
4. Հետազոտական աշխատանքներ
5. Ճամփորդությունների մասնակցություն
6․ Ստացած գիտելիքը գործնականում կրառելու կարողություն
Հայտորոշիչ թեսթը ընթացիկ գնահատման ձևերից մեկն է, որը ցանկալի է իրագործել յուրաքանչյուր դասից հետո: Սովորողները կարող են գնահատվել գրավոր աշխատանքների ձևով, որը կատարվում յուրաքանչյուր թեմայի դասավանդումն ավառտելուց հետո: Առաջադիմության միավորային գնահատման ձևերից մեկը` ամփոփիչ թեսթերի կիրառումն է, որը ստուգում է տվյալ թեմայի վերաբերյալ աշակերտի փաստացի գիտելիքները: Հատուկ ուշադրություն է դարձվում գործնական աշխատանքի կատարմանը` խնդիրների լուծմանը: Գնահատման բաղադրամասերից մեկը հանդիսանում է նաև նախագծերի իրականացումը հիմնված առարկայական ծրագրի վրա:
Առարկան ուսումնասիրության արդյունքում սովորողը պետք է՝
- բնության և կենդանի օրգանիզմների մասին գիտելիքներ
- հմտությունների և կարողությունների, ինչպես նաև արժեքային համակարգի ձևավորումը:
- Շրջապատող բնության հանդեպ խնամքով վերաբերվելու կարողություն
- կենսաբանական հասկացությունների ողջ համակարգի յուրացման, կազմավորվածության տարբեր մակարդակների կենսաբանական համակարգերի միջև կապերի և փոխազդեցությունների բացահայտում
- Ճամփորդությունների ժամանակ բնության մեջ ուսումնասիրություն կատարելու ունակություն
- Կենդանի բնությունը պահպանելու հմտություն
- Աղբի տեսակավորման առանձնահատկությունների ուսումնասիրության կարողություն և այն գործնականում կիրառելու մոտեցում
- Նախագծային աշխատանքների յուրացում և դրանով հմտությունների զարգացում
- Նոր գիտելիքները և նախագծերը ընտանեկան դպրոց տանելու կարողություն
- Բնության և կենդանու հանդեպ խնամքով վերաբերելու և հոգ տանելու կարողություն
- Գիտելիքներ մարդու և բնության փոխհարաբերությունների վերաբերյալ
- Իմանալ էկոլոգիական հիմնախնդիրներին և արդյունավետ բնօգտագործման սկզբունքներին
- ձևավորել բնական ռեսուրսների պահպանման անհրաժեշտությունը կարևորելու ունակություն
ՕԳՏԱԳՈՐԾՎՈՂ ԳՐԱԿԱՆՈՒԹՅՈՒՆ
- Կենսաբանություն, ընդհանուր օրինաչափություներ- Է․Ս․ Գևորգյան, Ֆ,Դ Դանիելյան, Ա․ Հ․ Եսայան, ,,Աստղիկ գրատուն,,-2014 թ․
- Լիր Թոմաս – Յենայի համալսարանական կլինիկա, Ֆրիդրիխ Շիլլերի անվան համալսարան, Մարդու գենետիկայի ինստիտուտ, Ամ Կլինիկում 1, D-07747 Յենա, Գերմանիա Հարությունյան Տիգրան – Երևանի պետական համալսարան, Գենետիկայի և բջջաբանության ամբիոն, Ալեք Մանուկյան 1, 0025 Երևան, Հայաստան Հովհաննիսյան Գալինա – Երևանի պետական համալսարան, Գենետիկայի և բջջաբանության ամբիոն, Ալեք Մանուկյան 1, 0025 Երևան, Հայաստան Լ 640 Մարդու գենետիկայի հիմունքները/Լիր Թոմաս, Հարությունյան Տիգրան, Հովհաննիսյան Գալինա: -Եր., ԵՊՀ հրատ., 2020, 172 էջ:
- Աղաջանով Մ.Ի., Կենսաքիմիա, ուսումնական ձեռնարկ բժշկական համալսարանի ուսանողների համար, Երևանի Մ.Հերացու անվան բժշկական համալսարանի հրատարակություն, 2013թ,
- հատորով Բեգլարյան Ն.Պ., Ընդհանուր կենսաբանություն Երևան- 2005 2. Գևորգյան Է.Ս., Դանիելյան Ֆ.Դ., Եսայան Ա.Հ. Ներածություն, Մոլեկուլային Կենսաբանություն, Երևան, «Աստղիկ գրատուն», 2014, 191 էջ
- Եդոյան Ռ.Հ. «Գենետիկա սելեկցիայի հիմունքներով», Երևան «Իրավունք», 2011 4. Զալինյան Գ.Գ., Կիրակոսյան Ա.Գ., «Մարդու գենետիկայի մեթոդներ», Երևան, «ԵՊՀ հրատարակություն», 2014, 119 էջ
- Խուդավերդյան Դ.Ն., Ֆանարջյան Վ.Բ. և այլոք, Մարդու ֆիզիոլոգիայի հիմունքներ: Երևան-1998թ., — 720 էջ
- Սիմոնյան Ռ. Բուսաբանություն, բույսերի անատոմիա և մորֆոլոգիա: Ուսումնական ձեռնարկ, «Լազերքոփի» ՍՊԸ, Երևան, Գրականության ցանկ – գենետիկա 16. Սիսակյան Ընդհանուր կենսաբանություն Երևան- 2003
- Агаджанян Н. А., Физиология человека, СПб.: “Сотис”, 1998г., -528 стр.
- Биология,В 3 Томах, Тейлор Д., Грин Н., Стаут У., 2004.