6-րդ դասարան
Նախապես բացատրած և հանձարարված դասը կազմակերպելու և ամրապնդելու համար անհրաժեշտ է սովորողներին բաժնել խմբերի :Յուրաքանչյուր խմբում ներառվում են և գերազանց սովորողներ և թույլ սովորողներ:Յուրաքանչյուր խմբին հանձնարարվում է մեկ փորձ,որոնք ֆիզիկական կամ քիմիական երևույթներ են,փորձից հետո սովորողները խմբային աշխատանքի շնորհիվ ,իրենց բլոգներում լուսաբանում են փորձը և հաստատում ֆիզիկականը և քիմիականը երևույթները: Այնուհետև յուրաքանչյուր խմբի ավագը ներկայացնում է իր փորձ:Արդյունքում բոլոր խմբերը ձեռք են բերում գիտելիքներ, և՛ իրենց կատարած փորձի մասին, և՛ մյուս սովորողների կատարած փորձերի մասին:
- Ո՞ր երևույթներն են կոչվում ֆիզիկական
- Ո՞ր երևույթներն են կոչվում քիմիական
- Փորձեր՝լուցկու,շաքարի,թղթի փայսի այրվելը,աղաջրի գոլորշիացնելը
Քիմիական ռեակցիաներ: Դրանց ընթանալու պայմանները
Նախապես բացատրված դասը ամրապնդելու համար ,սովորողները բաժանվում են խմբերի :Թեման ուսումնասիրում են խմբերով և թիմային աշխատանքով:Ստացած գիտելիքները լուսաբանվում են,քննարկումների ավարտից հետո,խմբերի ավագները ներկայացնում են իրենց նյութերը:
- Ինչպե՞ս են ընթանում քիմիական ռեսակցիաները
- ի՞նչ երևույթներով են ուղոկցվում քիմիական ռեակցիանաերը
- Նկարագրում ենք շաքարի այրման պրոցեսը,այրման ժամանակ ի՞նչ երևույթներ են առաջանում
. Քայքայման և միացման ռեակցիաներ
Նախապես բացատրված դասը ամրապնդելու համար ,սովորողները բաժանվում են խմբերի :Թեման ուսումնասիրում են խմբերով և թիմային աշխատանքով:Ստացած գիտելիքները ալուսաբանում ենք բլոգներում,քննարկումների ավարտից հետո,խմբերի ավագները ներկայացնում են իրենց նյութերը:
- Ի՞նչ է քիմիական ռեակցիան
- Ի՞նչ է միացման ռեակցիան
- Գծապատկերով ներկայացնել միացման և քայքայման օրինակներ
- . Այրում։ Հրդեհի հանգցնելը
- § 1.7. Թթուներ
Թթուներ դասը ամրապնդելու համար կատարում ենք ,փորձեր՝ դասարանում և տանը:Թթուների քայքայիչ հայտկությունները հաստատելու համար կատարում ենք հետևյալ փորձը,հգուստի վրա լցնում ենք տոմատ կամ գինի և կիտրոնաթթվի միջոցով հեռացնում ենք այդ հետքը:
- § 1.8. Ա ղեր
- § 1.9. Հիմքեր
- § 1.10. Քիﬕական նյութերի ազդեցությունը
օրինակ՝
Այն բարդ նյութերը,որոնք կազմված են՝մետաղի կատյոններից և թթվային մնացորդի անիոններից,կոչվում են ՝աղեր:
Աղեր դասի նպատակը այն է ,որ սովորողնեը տեղեկացված լինեն՝
Բակում սովորողները բաժանվում են խբերի՝ քիմիկոսներ և լրագրողներ:Քիմիկոսները կատարում են փորձեր ,իսկ լրագրողները արդյունքների վերաբերյալ հարցազրույց են վերցնում քիմիկաոսներից:Խմբային աշխատանքի հետևանքով պատրաստում են ուսումնական նյութ:
- ինչ բաղադրություն ունեն,արտաքին տեսքը,ագրեգատային վիճակը
- ինչ տեսակի աղեր կան
- արդյունաբերության մեջ ,որտեղ և ինչի համար են օգտագործում այն
- բժշկության մեջ ինչ դեր ունի
նպատակը՝
- Սովորողները ձեռք են բերում խմբային աշխատանք կատարելու հմտություններ
- նյութը դասարանում ընկալաում են ամբողջությամբ
- սովորողները ձեռք են բերում գիտելիքներ աղի արդյունաբերության մասին
- ինչ կառուցվածք և բաղադրություն ունի
- կենցաղում օգտագործվող աղեր անվանումների իմացության ձեռքբերում
- Հայաստանում ինչ տեսակի աղեր են արտահանվում
- աղի բուժիչ նշանակությունը
- ինչպիսի առողջարաններ կան Հայաստանում,որտեղ որոշ տեսակի հվանդությունները բուժվում են աղով
- կենցաղում ինչ կիրառություն ունի և այլն
Կրթական հիմնական խնդիրները.
- Ձեռք բերել գիտելիքներ ֆիզիկական և քիմիական երևույթների վերաբերյալ
- ինչպես տարբերակել միացման և քայքայման ռեակցիաները
- ինչպիսի վառելանյութեր կան ամբողջ աշխարհում ,որ տարածքներում կան վառելանյութեր
- որոնք են օքսիդների հատկությունները
- ինչ է հաղը,թթուն ,հիմքեը և ինչ նշանակություն ուոնեն արդյունաբերության մեջ
- քիմիական նյութերը ինչ նշանակություն ունեն
Լաբարատոր աշխատանքներ և փորձեր
ֆիզիկականն և քիմաիական երևույթների օրինակները փորձերով հիմանավորել ,տանը և դասարանում կատարել փորձեր աղերի, թթուների,հիմքերի և օքսիդների վերաբերյալ:Բերել վառելանյութերի օրինակներ ,որոնք օգտագործվում են կենցաղում:Քիմիական նյութերի ազդեցությունը շրջակա միջավայրի վրա։Ինչ ազդեցություն ունեն քիմիական նյութերը բնության վրա:
Գլուխ 2 Մարմինների փոխազդեցությունը և շարժումը
ԿՐԹԱԿԱՆ ՀԻՄՆԱԿԱՆ ԽՆԴԻՐՆԵՐԸ՝
- Մեխանիկական շարժման ինչ տեսակներ կան
- Մարմինների փոխազդեցությունը։Ուժ
- Առաձգականության ուժ, ուժի չափում, մարմինների ձևափոխության տեսակները:
- Երկրի ձգողությունը:Ծանրության ուժ և մարմնի կշիռ:
- Շփման ուժեր: Շփումը բնության մեջ, տեխնիկայում և կենցաղում
- Հեղուկներում և գազերում մարմինը դուրս հրող ուժը
Լաբարատոր աշխատանքներ և փորձեր
Բնության մեջ հանդիպող մեխանիկական հավասարաչափ և անհավասարաչափ շարժման օրինականեր,Եր՞բ է մարմինը փոխում իր շարժման արագությունը:Որոնք են առաձգական երևույթները:Ինչ նշանակություն ունի երկրի ձգողության ուժը և շփման ուժը:Ինչպես է տեղի ունենում մարմնի դուրս հրումը ՝հեղուկներում և գազերում:
ԳԼՈՒԽ՝ 3 ԷՆԵՐԳԻԱ
Կրթության հիմնական խնդիրները
Դասընթացները իրականացնել բակում: Բաժանվել խմբեիր՝մաթեմատիկոսներ և լրագրողներ:սովորողները միասին կատարում են փորձեր,որոշում են գնդակի և կրիայի անցած ճանապարհը,մաթեմատիկոսները հաշվարկներ են անում և գտնում են իրերի և կենդանիների անցած ճանապարհը,լրագրողները նրանցին հարցազրույց են վերցնում:
- Մեխանիկական աշխատանք և էներգիա
- Էներգիայի տեսակները և փոխակերպումները
- Էներգիան և կենդանի օրգանիզմները
Լաբարատոր աշխատանքներ և փոձեր՝
Երեխաներին փորձով սովորոցնել …ինչ կապ ունեն էներգիան և կենդանի օրգանիզմները,ինչ մեխանիկական աշխատանք գիտենք,ուսումնական նյութ պատրաստել,ինչ տեսակի էներգիաներ կան;դիտել ֆիլմեր այն կենդանիների մասին, որոնց օրգանիզմները էներգիա արտադրում:
Գլուխ 4 ՋԵՐՄԱՅԻՆ, ԷԼԵԿՏՐԱԿԱՆ ԵՎ
ՄԱԳՆԻՍԱԿԱՆ ԵՐԵՎՈՒՅԹՆԵՐ
- 4.1 Ջերմային հավասարակշռություն և ջերմաստիճան
- 4.2 Ջերմային երևույթների բազմազանությունը
- Ջերմային էներգիայի աղբյուրները
- Մարմինների էլեկտրականացումը
- Էլեկտրական հոսանք
- Կայծակ