6-րդ դասարանի բնագիտություն առարկայի ծրագիր

«Բնագիտություն» առարկայի ուսուցման նպատակը.
            Բնագիտությունը 6 դասարաններում բնության մեջ  մարմինների և երևույթների վերաբերյալ պարզագույն  գիտելիքների ստացումն է, նոր կարողությունների և  հմտությունների զարգացումը: Այն ներառում է գիտելիքներ էկոլոգիայից, ֆիզիկական աշխարհագրությունից, կենսաբանությունից, ֆիզիկայից, աստղագիտությունից, քիմիայից: Բնագիտության ուսուցումը կազմակերպվում է բնապահպանական աշխատանքների, հայրենագիտական ճամփորդությունների,բույսերի և կենդանիների խնամքի ձևով և լաբորատորիայում, փորձի հիման վրա,աստղադիտարանում:
Այս դասընթացն առավել կարևոր է որպես նախապատրաստություն բնագիտության մեթոդի հետ ծանոթացման և միջին ու ավագ դպրոցներում բնագիտականառարկաների ինքնուրույն
 ուսումնասիրության համար: Հետևաբար դասընթացի հիմնական խնդիրը սովորողներին բնության ուսումնասիրության գիտականմեթոդներին ծանոթացնելն է: Սովորողը ծանոթանում է բնապահպանական խնդիրների, շրջակա միջավայրի պահպանման անհրաժեշտության, մարդ-բնություն փոխհարաբերության, էներգիայի և ռեսուրսների խնայողաբար օգտագործման հետ,պարզ փորձերի միջոցով իր ուշադրությունը կենտրոնացնում այս կամ այն երևույթի վրա, ձևավորում հարցեր տալու սովորություն, բնության և բնական երևույթների նկատմամբ ուշադրություն, փորձարարական և բնապահպանական աշխատանքինախնական հմտություններ։ Բնագիտական աշխատանքի արդյունքում զարգանումեն նրա ուսումնական ընդհանուր կարողությունները, հմտությունները՝տրամաբանություն, հետևողականություն,  ուսումնական աշխատանքը մինչև վերջհասցնելու համառություն, ինքնուրույն վերլուծելու, եզրակացություններ անելու,համագործակցային ունակություններ, ինքնուրույն «հայտնագործություններ»կատարելու ձգտում:
Խմբային և նախագծային աշխատանքների շնորհիվ,նաև փորձերի և տեսական գիտելիքների հիման վրա 6-րդ դասարանն ավարտող սովորողը պետք է կարողանա.
դիտել և նկարագրել երևույթը,
կարողանալ չափել հիմնական ֆիզիկական մեծությունները (երկարություն,զանգված, ժամանակ, և այլն), հասկանալ դրանց անհրաժեշտությունը, իմանալ դրանց չափման միավորները և նրանց միջև եղած կապերը
երևույթի վերաբերյալ կատարել հարցադրումներ,
բնության երևույթների դիտումների արդյունքների բացատրության համարինքնուրույն հիպոթեզներ առաջադրել,
փորձի արդյունքներն իր գիտելիքների և կարողությունների սահմանում ներկայացնե
նախնական պատկերացումներ ֆիզիկական մեծությունների վերաբերյալ,
փորձեր կատարելու պարզագույն հմտություններ,
փորձերից սեփական եզրակացություններ անելու հմտություններ,
նախնական գիտելիքներ տիեզերքի, Երկիր մոլորակի, դրա կառուցվածքիկառուցվածքի, մայրցամաքների և օվկիանոսների մասին։
Ուսումնական միջավայր.
Քանի որ  բնագիտությունը  հիմնականում ուսումնասիրվում է փորձերի միջոցով,անհրաժեշտ է.
բակ-պարտեզ, ջերմոց, թռչունների, կենդանիների բներ,
կահավորված լաբորատորիա,
աստղացուցարան, աստղադիտակ,
համացանցին միացված էլեկտրոնային գրատախտակ,
թվային ֆոտոխցիկ,
տեսախցիկ,
էլեկտրոնային ռեսուրս,
բնագիտական և գիտահանրամատչելի գրականություն,փորձերի և տեսական գիտելիքների համար անհրաժեշտ է դասին վերաբերվող նյութեր( Օրինակ ՝ ձկներն ենք ուսումնասիրում,փորձի համար անհրաժեշտ է ձկներ )
3.Սովորողի ուսումնական գործունեությանձևերը. դրանց հիմնական բովանդակությունը,  կազմակերպումը
Ծրագիրը հիմնվում է դիտարկումների, փորձերի, հետազոտությունների, ինքնուրույնուսումնասիրությունների, եզրահանգումների, նոր խնդիրների առաջադրման վրա:Սովորողը ուսուցչի օգնությամբ կամ առանց նրա, յուրացնում է տեսական նյութերը՝օգտագործելով ՏՀՏ միջոցներ, կատարում է  փորձեր, գործնական աշխատանքներ,որոնք ձևակերպում է էլեկտրոնային եղանակով, մասնակցում է ուսումնականճամփորդություններին: Դասերը ավելի բովանդակալից դարձնելու նպատակով ուսումնառությունը ուղեկցվում է համապատասխան թեմաների կինոդիտումներով, աստղադիտակով դիտումներով, աստղացուցարան,  թանգարաններ ևցուցահանդեսներ այցելելություններով,  հայրենագիտական ճամփորդություններով:
Հիմնական գործունեությունը սովորողը իրականացնում է դասի ժամանակ:
Տանը սովորողը զբաղվում է ինքնակրթությամբ, իր ցանկությամբ  կատարում է իր՝որպես լրացուցիչ կրթություն ընտրած տնային աշխատանքը, կարդում գիտահանրամատչելի գրականություն:
Անհատապես կամ փոքր խմբով սովորողը կատարում է հետազոտականա շխատանք, մասնակցում է  տարբեր մրցույթների:Հատուկ կարիքներով սովորողները, ըստ իրենց կարիքի,  ներառվում են խմբային աշխատանքների մեջ:
Գրականություն
Ֆ. Լևի «Ինչից է ամեն ինչը»
Ф. Рабиза «Опыты без приборов»
М. Гершензон «Головоломки профессора Головоломкина»
Gardner «Amusing experiments»
Էլեկտրոնային ռեսուրսներ

6-րդ դասարան

Նախապես բացատրած և հանձարարված դասը կազմակերպելու և ամրապնդելու համար անհրաժեշտ է սովորողներին բաժնել խմբերի :Յուրաքանչյուր խմբում ներառվում են և գերազանց սովորողներ և թույլ  սովորողներ:Յուրաքանչյուր խմբին հանձնարարվում է մեկ փորձ,որոնք ֆիզիկական կամ քիմիական երևույթներ են,փորձից հետո սովորողները խմբային աշխատանքի շնորհիվ ,իրենց բլոգներում լուսաբանում  են փորձը և հաստատում ֆիզիկականը և քիմիականը երևույթները: Այնուհետև յուրաքանչյուր խմբի ավագը ներկայացնում է իր փորձ:Արդյունքում բոլոր խմբերը ձեռք են բերում գիտելիքներ, և՛ իրենց կատարած փորձի մասին, և՛ մյուս սովորողների կատարած փորձերի մասին:

  • Ո՞ր երևույթներն են կոչվում ֆիզիկական
  • Ո՞ր երևույթներն են կոչվում քիմիական
  • Փորձեր՝լուցկու,շաքարի,թղթի փայսի այրվելը,աղաջրի գոլորշիացնելը

 Քիմիական ռեակցիաներ: Դրանց ընթանալու պայմանները

Նախապես բացատրված դասը ամրապնդելու համար ,սովորողները բաժանվում են խմբերի :Թեման ուսումնասիրում են խմբերով և թիմային աշխատանքով:Ստացած գիտելիքները  լուսաբանվում են,քննարկումների ավարտից հետո,խմբերի ավագները ներկայացնում են իրենց նյութերը:

  • Ինչպե՞ս են ընթանում քիմիական ռեսակցիաները
  • ի՞նչ երևույթներով են ուղոկցվում քիմիական ռեակցիանաերը
  • Նկարագրում ենք շաքարի այրման պրոցեսը,այրման ժամանակ ի՞նչ երևույթներ են առաջանում

. Քայքայման և միացման ռեակցիաներ

Նախապես բացատրված դասը ամրապնդելու համար ,սովորողները բաժանվում են խմբերի :Թեման ուսումնասիրում են խմբերով և թիմային աշխատանքով:Ստացած գիտելիքները ալուսաբանում ենք բլոգներում,քննարկումների ավարտից հետո,խմբերի ավագները ներկայացնում են իրենց նյութերը:

  • Ի՞նչ է քիմիական ռեակցիան
  • Ի՞նչ է միացման ռեակցիան
  • Գծապատկերով ներկայացնել  միացման և քայքայման օրինակներ
  • . Այրում։ Հրդեհի հանգցնելը
  • § 1.7. Թթուներ

Թթուներ դասը ամրապնդելու համար կատարում ենք ,փորձեր՝ դասարանում և տանը:Թթուների քայքայիչ հայտկությունները հաստատելու  համար  կատարում ենք հետևյալ փորձը,հգուստի վրա լցնում ենք տոմատ կամ գինի և կիտրոնաթթվի միջոցով հեռացնում ենք այդ հետքը:

  • § 1.8. Ա ղեր
  • § 1.9. Հիմքեր
  • § 1.10. Քիﬕական նյութերի ազդեցությունը

օրինակ՝

Այն բարդ նյութերը,որոնք կազմված են՝մետաղի կատյոններից և թթվային մնացորդի անիոններից,կոչվում են ՝աղեր:

Աղեր դասի նպատակը այն է ,որ սովորողնեը տեղեկացված լինեն՝

Բակում սովորողները բաժանվում են խբերի՝ քիմիկոսներ և լրագրողներ:Քիմիկոսները կատարում են փորձեր ,իսկ լրագրողները արդյունքների վերաբերյալ  հարցազրույց են վերցնում  քիմիկաոսներից:Խմբային աշխատանքի հետևանքով պատրաստում են ուսումնական նյութ:

  • ինչ բաղադրություն ունեն,արտաքին տեսքը,ագրեգատային վիճակը
  • ինչ տեսակի աղեր կան
  • արդյունաբերության մեջ ,որտեղ և ինչի համար են օգտագործում այն
  • բժշկության մեջ ինչ  դեր ունի

նպատակը՝

  • Սովորողները ձեռք են բերում խմբային աշխատանք կատարելու հմտություններ
  • նյութը դասարանում ընկալաում են ամբողջությամբ
  • սովորողները ձեռք են բերում գիտելիքներ աղի արդյունաբերության մասին
  • ինչ կառուցվածք և բաղադրություն ունի
  • կենցաղում օգտագործվող աղեր անվանումների իմացության ձեռքբերում
  • Հայաստանում ինչ տեսակի աղեր են արտահանվում
  • աղի բուժիչ նշանակությունը
  • ինչպիսի առողջարաններ կան Հայաստանում,որտեղ որոշ տեսակի հվանդությունները բուժվում են  աղով
  • կենցաղում ինչ կիրառություն ունի և այլն

Կրթական հիմնական խնդիրները.

  • Ձեռք բերել գիտելիքներ ֆիզիկական և քիմիական երևույթների վերաբերյալ
  • ինչպես տարբերակել միացման և քայքայման ռեակցիաները
  • ինչպիսի վառելանյութեր  կան ամբողջ աշխարհում ,որ տարածքներում կան վառելանյութեր
  • որոնք են օքսիդների հատկությունները
  • ինչ է հաղը,թթուն ,հիմքեը և ինչ նշանակություն ուոնեն արդյունաբերության մեջ
  • քիմիական նյութերը ինչ նշանակություն ունեն

Լաբարատոր աշխատանքներ և փորձեր

ֆիզիկականն և քիմաիական  երևույթների օրինակները փորձերով հիմանավորել ,տանը և դասարանում  կատարել փորձեր աղերի, թթուների,հիմքերի և օքսիդների վերաբերյալ:Բերել վառելանյութերի օրինակներ ,որոնք օգտագործվում են կենցաղում:Քիմիական նյութերի ազդեցությունը շրջակա միջավայրի վրա։Ինչ ազդեցություն ունեն քիմիական նյութերը բնության վրա:

Գլուխ 2 Մարմինների փոխազդեցությունը և շարժումը

ԿՐԹԱԿԱՆ ՀԻՄՆԱԿԱՆ ԽՆԴԻՐՆԵՐԸ՝

  • Մեխանիկական շարժման ինչ տեսակներ կան
  • Մարմինների փոխազդեցությունը։Ուժ
  • Առաձգականության ուժ, ուժի չափում, մարմինների ձևափոխության տեսակները:
  • Երկրի ձգողությունը:Ծանրության ուժ և մարմնի կշիռ:
  • Շփման ուժեր: Շփումը բնության մեջ, տեխնիկայում և կենցաղում
  • Հեղուկներում և գազերում մարմինը դուրս հրող ուժը

Լաբարատոր աշխատանքներ և փորձեր

Բնության մեջ հանդիպող մեխանիկական  հավասարաչափ և անհավասարաչափ շարժման օրինականեր,Եր՞բ է մարմինը փոխում իր շարժման արագությունը:Որոնք են առաձգական երևույթները:Ինչ նշանակություն ունի երկրի ձգողության ուժը և շփման ուժը:Ինչպես է տեղի ունենում մարմնի դուրս հրումը ՝հեղուկներում և գազերում:

ԳԼՈՒԽ՝ 3 ԷՆԵՐԳԻԱ

Կրթության հիմնական խնդիրները

Դասընթացները իրականացնել բակում: Բաժանվել խմբեիր՝մաթեմատիկոսներ և լրագրողներ:սովորողները միասին կատարում են փորձեր,որոշում են գնդակի և կրիայի անցած ճանապարհը,մաթեմատիկոսները հաշվարկներ են անում և գտնում են  իրերի և կենդանիների անցած ճանապարհը,լրագրողները նրանցին  հարցազրույց են վերցնում:

  • Մեխանիկական աշխատանք և էներգիա
  • Էներգիայի տեսակները և փոխակերպումները
  • Էներգիան և կենդանի օրգանիզմները

Լաբարատոր աշխատանքներ և փոձեր՝

Երեխաներին փորձով սովորոցնել …ինչ կապ ունեն էներգիան և կենդանի օրգանիզմները,ինչ մեխանիկական աշխատանք գիտենք,ուսումնական նյութ պատրաստել,ինչ տեսակի էներգիաներ կան;դիտել ֆիլմեր այն կենդանիների մասին, որոնց օրգանիզմները էներգիա  արտադրում:

Գլուխ 4 ՋԵՐՄԱՅԻՆ, ԷԼԵԿՏՐԱԿԱՆ ԵՎ
ՄԱԳՆԻՍԱԿԱՆ ԵՐԵՎՈՒՅԹՆԵՐ

  • 4.1 Ջերմային հավասարակշռություն և ջերմաստիճան
  • 4.2 Ջերմային երևույթների բազմազանությունը
  • Ջերմային էներգիայի աղբյուրները
  • Մարմինների էլեկտրականացումը
  • Էլեկտրական հոսանք
  • Կայծակ

Գլուխ 5 ԼՈՒՍԱՅԻՆ ԵՎ ՁԱՅՆԱՅԻՆ
ԵՐԵՎՈՒՅԹՆԵՐ

Թողնել մեկնաբանություն

Այվազյան ԼԵվոնի Ուսումնական բլոգ

Մխիթար Սեբաստացի Կրթահամալիր, Միջին դպրոց, 7.4 դասարան

Մանկավարժության լաբորատորիա

«Մխիթար Սեբաստացի» կրթահամալիր

Անրի Սարգսյանի բլոգ

Արևելյան դպրոց 5-1

Հասմիկ Ուզունյանի բլոգ

<<Մխիթար Սեբաստացի>> կրթահամալիր